HANEN er en landsdekkende næringsorganisasjon for virksomheter innen bygdeturisme, gardsmat og innlandsfiske i Norge. Nå har HANEN inngått en samarbeidsavtale med Visit Norway som innebærer ekstra synlighet på deres nettsted.
– Visit Norway er den viktigste markedsportalen i Norge, og det er viktig at det bygdebaserte reiselivet er godt representert, uttaler styreleder Jan Tjosås i HANEN i en pressemelding onsdag.
Han forteller videre at HANEN ikke ønsker å utfordre de geografiske destinasjonsselskapene, men være et supplement som tematisk destinasjon.
Les også: Vokser opptil 25 prosent hvert år
Nyheten ble svært godt mottatt under organisasjonens landsmøte på Granavolden Gjæstgiveri 18. - 19. april.
Medlemmene i HANEN er svært fornøyde med samarbeidsavtalen, og Halvor Holtskog ved Nyhuus Gard løftet frem markedsføringsmulighetene som en av de viktigste årsakene til sitt medlemskap i HANEN.
– Synlighet på Visit Norway er viktig fordi det er en flott mulighet til å nå flere kunder, både nasjonalt og internasjonalt. HANEN består av mange små bedrifter med begrenset markedsføringsbudsjett, og da er det flott at vi blir løftet frem og satt inn i en større sammenheng gjennom både visitnorway.no og hanen.no, uttaler Holtskog.
– Vi ønsker å få frem mangfoldet av unike bygdeopplevelser som finnes blant HANENs medlemsbedrifter. Disse aktørene har nå en forsterket mulighet til å bli synlige på Visit Norway, og kan benytte denne som markedskanal, avslutter daglig leder i HANEN, Bernt Bucher-Johannessen.
Les også: Hanens første økosertifisering