Angrep kjedene for kopiering

Hvis et nytt produkt ikke slår an raskt, blir det fjernet fra hyllene. Og slår det an, blir det kopiert. Det er ikke lenger mulig for Nortura å drive produktutvikling som tidligere, sier styreleder Sveinung Svebestad. Nå tenker Nortura nytt.

Kopi: Sveinung Svebestad viste bilde av Norturas svenske kjøttboller, og emv-kjøttboller fra NorgesGruppen på seminaret. Bildet viser versjon to av emv-kjøttbolene. – Den første versjonen tok vi opp med NorgesGruppen, og de valgte å endre den. Det var rett og slett bare Gilde-flagget som var borte, ellers var pakningen helt lik, forteller Svebestad.
Kopi: Sveinung Svebestad viste bilde av Norturas svenske kjøttboller, og emv-kjøttboller fra NorgesGruppen på seminaret. Bildet viser versjon to av emv-kjøttbolene. – Den første versjonen tok vi opp med NorgesGruppen, og de valgte å endre den. Det var rett og slett bare Gilde-flagget som var borte, ellers var pakningen helt lik, forteller Svebestad.

– Vi ser at vi kan ikke drive innovasjonsarbeid og produktutvikling på samme måte som vi har gjort tidligere, for vi får rett og slett ikke igjen for den innsatsen vi legger ned, sa Svebestad.

Kjære leser. Denne artikkelen er forbeholdt våre abonnenter.

Bondebladets digitale produkter (Appen Bondebladet og nettsiden bondebladet.no) kan benyttes gratis av alle som er mottakere av Bondebladet gjennom medlemskap i Norges Bondelag og andre samvirkeorganisasjoner, samt av alle som har et eget abonnement på Bondebladet. Klikk her for å lage en digital bruker!

Digital

Bestill

3 måneder for kun 125,-

Komplett

Bestill

3 måneder for kun 225,-

Neste artikkel

NorgesGruppen 
benekter kopiering