Nortura-sjef frykter samme EMV-utvikling på egg som kjøttdeig

Kjedene har i siste tertial økt sin EMV-andel på egg med 4,4 prosent. Nortura, som opplever kraftig svekket resultat i samme periode, ber politikerne og forbrukerne våkne.

EMV-kamp: – Det er viktig at vi kan ha merkevarer som er bondeeide og uavhengige, og at disse merkevarene har de samme konkurransevilkårene som kjedenes egne merkevarer, påpeker konsernsjef Anne Marit Panengstuen i Nortura.
EMV-kamp: – Det er viktig at vi kan ha merkevarer som er bondeeide og uavhengige, og at disse merkevarene har de samme konkurransevilkårene som kjedenes egne merkevarer, påpeker konsernsjef Anne Marit Panengstuen i Nortura.
Kjære leser. Denne artikkelen er forbeholdt våre abonnenter.

Bondebladets digitale produkter (Appen Bondebladet og nettsiden bondebladet.no) kan benyttes gratis av alle som er mottakere av Bondebladet gjennom medlemskap i Norges Bondelag og andre samvirkeorganisasjoner, samt av alle som har et eget abonnement på Bondebladet. Klikk her for å lage en digital bruker!

Digital

Bestill

3 måneder for kun 125,-

Komplett

Bestill

3 måneder for kun 225,-

Neste artikkel

– Betal bonden for å lagre karbon