Privatisert dyrevelferd

Hvis du jakter på matvarer der kjedene får størst mulig del av kaka, bør du velge merker som markedsfører seg med økt dyrevelferd og økologi.

Hubbard: I 2018 lanserte Rema 1000 kyllingrasen Hubbard. Den bruker vel ei uke lengre tid på å nå slaktevekta enn Ross-kyllingen, og Rema reklamerte med at den gjør norsk kyllingproduksjon mer dyrevennlig. (Foto: Øystein Heggdal)
Hubbard: I 2018 lanserte Rema 1000 kyllingrasen Hubbard. Den bruker vel ei uke lengre tid på å nå slaktevekta enn Ross-kyllingen, og Rema reklamerte med at den gjør norsk kyllingproduksjon mer dyrevennlig. (Foto: Øystein Heggdal)
Kjære leser. Denne artikkelen er forbeholdt våre abonnenter.

Bondebladets digitale produkter (Appen Bondebladet og nettsiden bondebladet.no) kan benyttes gratis av alle som er mottakere av Bondebladet gjennom medlemskap i Norges Bondelag og andre samvirkeorganisasjoner, samt av alle som har et eget abonnement på Bondebladet. Klikk her for å lage en digital bruker!

Digital

Bestill

3 måneder for kun 125,-

Komplett

Bestill

3 måneder for kun 225,-

Neste artikkel

Dansk svinenæring ble kalt inn på teppet