Stort EMV-press på kjøtt og egg

Om kjedene ikke kan bruke egne merkevarer (EMV), frykter Konkurransetilsynet at merkevarenes posisjon blir for sterk. Nortura etterlyser en sunnere konkurranse.

Egen kjøttdeig: Ifølge NielsenIQ var 17,6 prosent av den totale omsetningen i dagligvare i 2021 EMV. På kjøttdeig er andelen langt høyere. Foto: Marie Hatlevoll
Egen kjøttdeig: Ifølge NielsenIQ var 17,6 prosent av den totale omsetningen i dagligvare i 2021 EMV. På kjøttdeig er andelen langt høyere. Foto: Marie Hatlevoll
Kjære leser. Denne artikkelen er forbeholdt våre abonnenter.

Bondebladets digitale produkter (Appen Bondebladet og nettsiden bondebladet.no) kan benyttes gratis av alle som er mottakere av Bondebladet gjennom medlemskap i Norges Bondelag og andre samvirkeorganisasjoner, samt av alle som har et eget abonnement på Bondebladet. Klikk her for å lage en digital bruker!

Digital

Bestill

3 måneder for kun 125,-

Komplett

Bestill

3 måneder for kun 225,-

Neste artikkel

– Prekær situasjon for storfenæringa